החזר מס

מדריך מעשי לקבלת החזר מס שבח

החזר מס שבח Min (1)

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

מס שבח הוא מס המוטל על שבח של נכס. מס זה מוטל בדרך כלל על יחיד שמכר את נכסיו ולאחר מכן רכש אחר. מס שבח לא מוטל רק על מקרקעין, אלא גם על נכסים אחרים כמו מכוניות, תכשיטים ויצירות אמנות. מס הכנסה אפילו יצר טופס מיוחד כדי לעזור לאנשים לעקוב אחר מסי ההערכה שלהם.

מס מסוג זה נתפס פעמים רבות כלא הוגן מכיוון שעלול להיות קשה לנישום להוכיח שבאמת הוציא כסף על מנת להעלות את ערך הנכס שלו. מסים מוטלים על שבח, אך לא על פחת, שהוא הפסד ערך. ככזה, מסי שבח מכונים לעתים קרובות "מסי השקעה חוזרת". הוא מוטל כאשר יחיד מוכר נכס בסכום הגבוה ממחיר הרכישה המקורי שלו. שיעור המס נקבע בדרך כלל בשיעור של 1% מההפרש בין שני המחירים.

החזר מס שבח - סיכון מול תגמול

ככלל, החזר מס שבח הוא החזר של הכסף שהממשלה גבתה שאינו נחוץ לכיסוי הוצאותיה. מס שבח הוא סוג מיוחד של החזר מס המסייע לאנשים ששילמו מיסים על נכס מוערך. כמו כן, החזר מס שבח הוא תמריץ המאפשר לכם לתבוע בחזרה את השבח של הנכס שלכם. עם זאת, לתמריץ זה יש כמה סיכונים הקשורים אליו, במיוחד אם אינכם זהירים בתכנון שלכם.

הסיכון מול התגמול של החזר מס שבח הוא מה שהופך אותו לפופולרי כל כך בקרב משקיעים ובעלי בתים עם רווחי הון גבוהים בשלוש השנים האחרונות. הסיכון של נכס מוערך הוא שאולי אין לו שווי שוק או ערך במסגרת זמן מסוימת. המשמעות היא שאם אתם מוכרים את הנכס המוערך שלכם בפחות ממה ששילמתם עבורו במקור, תצטרכו להחזיר חלק מההפרש. התגמול הפוטנציאלי מהחזר זה הוא שתוכלו להימנע מתשלום מיסי רווח הון על המכירה שלכם וכן לקבל מזומן בחזרה בחשבונכם לאחר מכירת הנכס שלכם ברווח.

תפריט נגישות אתר